Khamis, 13 Oktober 2011

Pantun Salah Bikin!

Assalamualaikum..
Hari nie fara nak sharekn pantun lawak untuk korang.. jom kite bace ramai2 yerr! best!

Buah cempedak di luar pagar,
ambil galah tolong jolokan,
kenape kau jolok guna galah,
sebb cempedak tu dah jatuh kat luar pagar.

Kalau ade sumur di ladang, 
boleh hamba menumpang mandi,
patutlah bau badan kau busuk semacm,
bilik air ade, buat ape kau mandi kat ladang..

kalau ade jarum yg patah,
jangan disimpan di dalam peti,
kesian betul kau ni,
jarum patah pon kau nak simpan dalm peti.

kajang pak malau kajang berlipat,
kajang hamba mengkuang layu,
kaiin pak malau, mak limah yg lipat,
kain aku si penyapu yg curi.

limau purut masal di dahan,
batang selasih condong batangnye,
limau purut tak boleh makn,
nnti sakit perut ape ubatnye..

Haiya! cik siti perempuan bnyak mude,
ana cukup takut jaln tutup mata,
memng lah takut kalau tutup mata,
sebb takut terpijak lubang indah water..

encik baba  jatuh dlam parit.
cik aminah ketawe jerit-jerit,
sampai hati cik aminah ketawekn jerit-jerit,
mentang-mentanglah saye jatuh dalm parit..

buai laju-laju,
sampai pokok sena,
woii, jangan laju-laju,
nanti kang tercampak kat pokok sena!

timang tinggi-tinggi 
sampai cucur atap
cucur atap tk sedap
cucur udang, cucur pisang, haaa tu kan sedap!




ahaha! enjoy lah ngan pantun nie yer..

:)




3 ulasan:

  1. adoi tersalah ritma lah..marah cikgu BM kalau bace ..tapi funny funny

    BalasPadam
  2. Lily ~
    ahaha.. sebab tu lah tajuknye pantun salah bikin!
    :)

    BalasPadam
  3. kalo ckgu zamani gan ckgu rahman bace ni..mmg kene PANCUNG kau jwbnye..hahaha :)

    BalasPadam